PMK
Firma żeglugowa Stena Bulk zaprezentowała prototyp IMOFlexMAX - tankowca chemicznego z dwupaliwowymi silnikami LNG.
Statek jest w stanie zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych o ponad 25 procent w porównaniu z nowoczesnymi tankowcami.
Jednostka, zaprojektowana przez Stenę Bulk, aby zaspokoić obecne i przyszłe potrzeby transportu płynnych towarów masowych, stanowi dalszy rozwój obecnego projektu IMOIIMAX. Statek został zaprojektowany przez architektów marynarki z siostrzanej firmy Stena Teknik.
Jednostki zostaną wyposażone w wirniki i panele słoneczne Flettner do pozyskiwania energii z wiatru i światła słonecznego. Będą napędzane wydajnymi silnikami dwupaliwowymi, które mogą być zasilane LNG, a także konwencjonalnymi paliwami o niskiej zawartości siarki z wykorzystaniem najnowszej technologii, ale także otworzą drogę do dalszego rozwoju alternatyw z uwzględnieniem pasów handlowych i oczekiwań klientów.
Podstawowa koncepcja IMOFlexMax pozwoli na ograniczenie lokalnych emisji SOX, NOX i cząstek, a także emisji gazów cieplarnianych.
Dzięki połączonej wydajności paliwowej i energetycznej Stena wierzy, że będzie w stanie zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych o co najmniej 25 procent, z potencjałem sięgającym nawet 45 procent w porównaniu z nowoczesnymi tankowcami napędzanymi olejem opałowym o niskiej zawartości siarki.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"