PMK
Jednostki rybackie z różnych typów z Europy Wchodniej, w tym z Rosji, są częstymi goścmi w Gdańskiej Stoczni Remontowa SA. I zostają w tu przez dlugi czas, gdyż przeważnie przechodzą zaawansowane modernizacje.
W maju w gdańskiej stoczni cumuje m.in. dwa rosyjskie trawlery-przetwórnie: Boris Syromyatnikov (120,7 m długości) oraz Kapitan Kravchenko (o długości 120,4 metrów). Ta ostatnia jednostka znajduje się w Remontowej już od listopada 2016 rok, gdyż zakres prac na niej wykonywany jest naprawdę wysoki.
W czasie modernizacji tej jednostki dokonano: wymiany silników głównych, montażu nowej fabryki mączki rybnej oraz powiększenia jednej z ładowni i modyfikacji zbiorników paliwowych. Dwa silniki trafiły do stoczni w kwietniu i przy pomocy dźwigu pływającego REM-220 zostały zainstalowane w siłowni tego statku.
Nowatorskim przedsięwzięciem była modernizacja fabryki mączki rybnej na tej jednostce. Dzięki remontowi jednostka będzie mogła przerabiać ryby z mórz arktycznych, a mączka rybna będzie produkowana w postaci granulatu. Kapitan Kravchenko to jednostka o długości 120,7 metrów, szerokości 19,03 metrów oraz zanurzeniu na 6,5 metra. Statek osiąga prędkość do 11 węzłów.
Remontowa ma duże doświadczenie w remoncie trawlerów. Parę miesięcy temu w gdańskiej stoczni gościły bliźniacze jednostki Obelay i Bootes. Przeszły remont dokowo – konserwacyjny.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"