Japońska stocznia Imabari Shipbuidling wraz z Marubeni Corporation otrzymała zamówienie na jedenaście kontenerowców klasy ULCC (Ultra-Large Container Carriers) o pojemności 20,000 TEU. Będą to największe jednostki tego typu na świecie, bijące rekord obecnego giganta MSC Oscar (19, 224 TEU).
Statki będą miały ok. 400m długości oraz 59m szerokości. Pierwsza jednostka ma zostać ukończona na początku 2018 roku, nie wiadomo jednak w czyje ręce trafi. Imabari nie ujawniła bowiem kim jest tajemniczy armator chcący zdetronizować obecne kontenerowe olbrzymy.
Aby sprostać wyzwaniu władze stoczni Imabari podjęli decyzję o budowie nowego suchego doku o długości 600m i szerokości 80m na terenach przyległych do siedziby Marugame. Inwestycja uzyskała już zgodę Ministerstwa Infrastruktury, Transportu i Turystyki.
Budowa doku ma się rozpocząć już na początku przyszłego miesiąca,a jego ukończenie przewiduje się na październik 2016 roku. Głównymi wykonawcami będą Rinkai Construction Co., Ltd., Obayashi Corporation oraz Toyo Construction Co., Ltd.
Koszt budowy doku to ok. 339mln dolarów.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"