ew
Grupa DEME Offshore (dawniej GeoSea) ogłosiła wczoraj wybór kluczowych dostawców na instalację fundamentów wież turbin na morskiej farmie wiatrowej Moray East. Wśród nich znalazł się Smulders z Wallsend w Newcastle, któremu powierzono główną część prac produkcyjno-konstrukcyjnych wraz z ostatecznym montażem 55 kratownicowych fundamentów. To dobra wiadomość dla ST3 Offshore bowiem część działalności produkcyjnej może być przeprowadzona w podwykonawstwie.
O zaangażowaniu w ten projekt ST3 Offshore wiadomo było już od początku grudnia zeszłego roku. Wtedy też opowiedział o nim prezes spółki Andrzej Czech podczas posiedzenia sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
– Mamy już wstępne porozumienie ze Smulders'em – spotykamy się z zarządem 12 grudnia – że my wyprodukujemy górną część tego „jacketu”, mniej więcej 1 000 ton, drugą połowę zrobi Smulders, w Anglii zostanie to połączone w jeden element – mówił dla Radia Szczecin Andrzej Czech, prezes ST3 Offshore w restrukturyzacji.
Szczecińska fabryka miałaby wyprodukować w Polsce w sumie 30 konstrukcji, prawie dwa razy większych niż te, które dotychczas opuszczały zakład.
Jak dodaje grupa DEME: "Prace instalacyjne na morzu będą prowadzone w północnych szkockich portach, w tym w porcie w Invergordon, który wybraliśmy do pełnienia funkcji obiektu postojowego w ramach tego wielomilionowego kontraktu. "
Morska farma wiatrowa Moray East będzie produkować 950 MW energii. Projekt ma już zapewnione finansowanie dłużne w wysokości 2,1 miliarda funtów brytyjskich oraz dodatkowo finansowanie pomocnicze o wartości 0,5 miliarda funtów. Farma wiatrowa jest obecnie własnością EDPR (43,3%), Diamond Green Limited, które częściowo należy do DGE (33,4%), oraz ENGIE (23,3%). Moray East ma rozpocząć działalność do roku 2022.
ST3 Offshore w restrukturyzacji zajmuje się produkcją fundamentów, platform pośrednich i innych konstrukcji stalowych przeznaczonych na morskie farmy wiatrowe. W październiku ubiegłego roku podpisano porozumienie z właścicielami i klientami ST3 Offshore, na mocy którego dotychczasowy mniejszościowy właściciel – Fundusz Inwestycyjny Zamknięty MARS – objął 80% udziałów w spółce i tym samym przejął nad nią pełną kontrolę operacyjną. Na terenie fabryki znajduje się największa w Europie suwnica (120 m wysokości, 1 400 t udźwigu), przeznaczona do finalnego montażu i załadunku struktur o wysokości do 90 metrów. Doskonała lokalizacja na wyspie na rzece Odrze umożliwia bezpośredni załadunek konstrukcji na barki oraz łatwy dostęp do Bałtyku i Morza Północnego.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"