ew
Po marcowym ogłoszeniu przez grupę DEME Offshore kluczowych dostawców na instalację fundamentów wież turbin na morskiej farmie wiatrowej Moray East, szczecińska fabryka fundamentów morskich turbin wiatrowych ST³ Offshore liczyła na część tego zlecenia. Dokładniej, chodziło o budowę 30 górnych części fundamentów kratownicowych wraz z ostatecznym montażem. Niestety, kontrakt ten przypadł finalnie belgijskiej firmie Eiffage.
Kontrakt opiewa na ponad 250 milionów euro. Całe zlecenie dotyczące Moray East obejmuje projekt, budowę i dostawę 100 fundamentów typu płaszczowo-kratownicowego. Każdy z nich ma mierzyć 85 m i ważyć ponad 1000 ton.
Na część tego zlecenia liczyła szczecińska firma ST³ Offshore. O jej zaangażowaniu mowiło się już w grudniu zeszłego roku. Wtedy też opowiedział o nim prezes spółki Andrzej Czech podczas posiedzenia sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
– Mamy już wstępne porozumienie ze Smulders'em – spotykamy się z zarządem 12 grudnia – że my wyprodukujemy górną część tego „jacketu”, mniej więcej 1 000 ton, drugą połowę zrobi Smulders, w Anglii zostanie to połączone w jeden element – mówił dla Radia Szczecin Andrzej Czech, prezes ST3 Offshore w restrukturyzacji.
Szczecińska fabryka miała wyprodukować w Polsce w sumie 30 konstrukcji, prawie dwa razy większych niż te, które dotychczas opuszczały zakład.
Niestety, tak się nie stało a kontrakt przypadł grupie Eiffage. Część konstrukcji wykonają zakłady Smulders oraz inne firmy grupy Eiffage Métal z Wielkiej Brytanii, Francji, Belgii i Polski (Smulders Żary).
Morska farma wiatrowa Moray East będzie produkować 950 MW energii. Projekt ma już zapewnione finansowanie dłużne w wysokości 2,1 miliarda funtów brytyjskich oraz dodatkowo finansowanie pomocnicze o wartości 0,5 miliarda funtów. Farma wiatrowa jest obecnie własnością EDPR (43,3%), Diamond Green Limited, które częściowo należy do DGE (33,4%), oraz ENGIE (23,3%). Moray East ma rozpocząć działalność do roku 2022.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"