PMK
Po długim oczekiwaniu Shell w końcu wysłał pierwszy ładunek LNG z Prelude FLNG, największej w historii jednostki offshore.
Transport, który odbył się 475 km na północny-wschód od zachodniego wybrzeża Australii, przeprowadził gazowiec Valencia Knutsen. Ładunek na pokładzie jednostki o pojemności 173,4 tys. m3 trafi do azjatyckich klientów pod koniec czerwca.
Prelude, zdolne produkować 3,6 miliona ton rocznie surowca, to największa platforma FLNG Shell, która skrapla paliwo na morzu przed załadowaniem na tankowce i wysyłką do kupujących, eliminując potrzebę podwodnych rurociągów do brzegu.
Przez okres około 25 lat jednostka ma być używana do chłodzenia wydobytego gazu ziemnego do -162 ° C. Kiedy gaz zmniejszy swoją objętość o 600 razy, jest eksportowany do klientów w Azji.
Ten specjalistyczny statek będzie mógł roczne wytwarzać do 3,6 mln ton LNG. Według projektu, instalacja do skraplania gazu ziemnego zajmie tylko czwartą część powierzchni lądowego terminala o takiej samej wydajności. Koszt budowy Prelude szacuje się na około 8 mld funtów.
Obiekt jest zacumowany i podłączony do ogromnej sieci podwodnych systemów przeznaczonych do przepływu gazu. Jednostka ma 488 metrów długości, 74 szerokości, waży około 600 tys. ton. Jest jednym z najdroższych projektów morskich w historii.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"