mk
MSR Gryfia korzysta z letniego okresu podczas, którego armatorzy chętnie wykonują prace remontowe i serwisowe na swoich jednostkach. W ostatnich dniach stocznie opuścił prom m/f Galileusz należący do EuroAfrica Shipping Lines pływający w barwach Unity Line. Trwają również prace remontowe na niemieckim masowcu Spiekeroog.
Na promie m/f Galileusz w ramach przeglądu dokowego wykonano szereg prac remontowych. Prace objęły między innymi: konserwację kadłuba, przeglądy mechaniczne instalacji i urządzeń okrętowych, w tym wałów napędowych, płetw sterów oraz sterów strumieniowych. Wykonano również przegląd instalacji rurarskich oraz wykonano naprawy konstrukcji stalowej w zbiornikach i na poszyciu kadłuba - poinformował Andrzej Tusiński, Kierownik Nadzoru w MSR Gryfia.
Od początku roku w Zakładzie w Szczecinie remont przeszły również inne jednostki pasażersko – samochodowe, m/f Mazovia należący do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. oraz M/f Gryf Polskiej Żeglugi Morskiej. W najbliższych dniach zostanie zadokowany prom M/f Wolin.
Na kolejnym doku MSR Gryfia trwa remont 108 metrowego masowca należącego do armatora niemieckiego. Remont obejmował specjalistyczną operację demontażu pochwy wału śrubowego, obróbkę wału śrubowego, wymianę i obróbkę łożysk wału śrubowego, przegląd głowicy śruby nastawnej oraz montaż pochwy wału na nowej wylewce z tworzywa sztucznego - EPY.- dodał Andrzej Tusiński.
------------------------------------------------------------------------------------------------
m/f Galileusz to prom przeznaczony do transportu samochodów ciężarowych i pasażerów zmotoryzowanych. W barwach Unity Line pływa od końca 2006 roku. Trzy pokłady promu mogą pomieścić 90 samochodów ciężarowych, z możliwością swobodnego i bezpiecznego manewrowania na dwóch pokładach ładunkowych. Jednostkę w części pasażerskiej dysponuje 128 miejscami w 51 kabinach, oferuje miejsca wypoczynku i rozrywki: bar, kafeterię i sklep.
Austal USA otrzymuje kontrakt o wartości 450 mln dolarów na wsparcie produkcji modułów okrętów podwodnych
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
US Navy podpisuje kontrakt na osiem nowych zbiornikowców typu John Lewis
Wärtsilä i Royal Caribbean podpisują umowę serwisową celem przyspieszenia realizacji zrównoważonego rozwoju
Konosament – rola kapitana w wystawieniu (i zaklauzowaniu) konosamentu