Kilka dni temu sejner rybacki Ruth, którego kadłub częściowo wyposażony powstał w stoczni Nauta, został przekazany armatorowi. W związku z tym przypominamy, jak statek powstawał na pochylni Nauty.
Sejner Ruth jest trzecią jednostką z serii, zamówioną przez Karstensens Skibsvaerft AS. Wcześniej, według podobnego projektu, Nauta zbudowała jednostki Haugagut i Kvannoy, a w grudniu 2015 zwodowany został sejner Beinur.
Ruth powstał na pochylni B1 w Gdańsku, gdzie funkcjonuje Zakład Nowych Budów stoczni Nauta. Warto przypomnieć, że wodowanie tej jednostki zapisało się w historii – jako pierwsze podwójne wodowanie na tej pochylni, ponieważ tego samego dnia na wodę spłynął też inny sejner – Don Ole.
Budowa sejnera Ruth trwała kilka miesięcy. Pierwsze prace przy budowie sekcji ruszyły jesienią 2014 r., a pod koniec 2014 r. odbyło się symboliczne położenie stępki.
Warto dodać, że Ruth jest największym statkiem w swojej klasie, pływającym pod duńską flagą – długość jednostki wynosi prawie 88 m, a szerokość 16.6 m. Jednostka wyposażona jest w specjalne zbiorniki do przewożenia żywych ryb, które dzięki odpowiedniej izolacji zachowują niską temperaturę wody. Ruth będzie łowił głównie śledzie, makrele, błękitniki oraz szproty.
Wyposażenie sejnera składa się z nowoczesnych urządzeń, takich jak windy trałowe, echosondy, sonary i szperacze, które lokalizują ławice ryb, a następnie ustalają optymalną trasę wypuszczania sieci.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"