PMK
Koreańska stocznia Samsung Heavy Industries (SHI) podpisała kontrakt na budowę gazowca LNG o pojemności 180 tys. m3.
Umowa, warta 195 mln dolarów ma zostać podpisana do końca obecnego roku - czytamy w oświadczeniu SHI. Koncern nie podał nazwy kontrahenta, ale wiadomo, że chodzi o zagraniczną firmę.
Ogółem w tym roku SHI otrzymała 28 zamówień wartych 6,9 mld dolarów, przekraczając cel firmy na ten rok, który stanowił 6,5 mld dolarów.
Władze SHI ujawniły, że ton rok zamkną z zamówieniami na 15 nowych tankowców, sześć kontenerowców, 5 gazowców LNG i dwa statki offshore. Jednym z nich jest pływający terminal gazowy FSRU (Floating Storage and Regasification Unit) .
FSRU to jednostka do magazynowania i regazyfikacji skroplonego gazu ziemnego. Statek został zamówiony przez konsorcjum trzech firm (Marubeni, Sojitz, Pertamina) i będzie miał pojemność 170 tys. m3. To niecodzienne zamówienie w dobie największego w historii kryzysu na rynku offshore. Obecnie stocznie mają trudność z otrzymaniem kontraktów choćby na modernizację jednostek, a zamówienia na nowe statki i terminale są naprawdę rzadkie.
Nowe FSRU będzie wyposażony w najnowszy system regazyfikacji S-Regas autorstwa Samsunga. Ten system pozwoli oszczędzić 5 proc. energii i zapobiega korozji zbiorników.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"