Samochodowiec „Elbe Highway” we wtorek rano przypłynął do Szczecina. Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” zamontuje na statku urządzenie do odsiarczania spalin, tzw. scrubber, potocznie nazywany płuczką.
To pierwszy taki kontrakt dla szczecińskiej remontówki, która liczy na kolejne. Armator samochodowca – „K” Line European Sea Highway Servicess (KESS) – ma jeszcze trzy podobne jednostki. Jedna z nich, „Ems Highway”, w sobotę też przypłynęła do „Gryfii”, ale na krótko, wykonano na niej drobne prace naprawcze.
„Elbe Highway” został zbudowany w 2005 roku, ma 148 m długości i 26 m szerokości.
Przypomnijmy, że instalacja scrubberów wynika z wprowadzenia nowych norm dotyczących emisji siarki, które weszły w życie od początku 2015 roku. Zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej i Międzynarodowej Organizacji Morskiej, armatorzy operujący w rejonie Morza Bałtyckiego i Północnego oraz Kanału La Manche zobowiązani są do obniżenia zawartości siarki w paliwach do 0,1 proc. To oznacza wzrost kosztów transportu. Paliwo niskosiarkowe jest bowiem dużo droższe. Scrubbery natomiast wypłukują związki siarki z gazów spalinowych, umożliwiając stosowanie tańszego paliwa.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"