PMK
Stocznia Hudong-Zhonghua Shipbuilding, jedyny konstruktor gazowców LNG w Chinach, połączyła siły z norweskim towarzystwem kwalifikacyjnym DNV GL w celu budowy największej na świecie jednostki tego typu.
Państwowy zakład ogłosił 2 kwietnia start wspólnego z DNV GL projektu, zakładającego budowę gazowca LNG o pojemności 270 tysięcy m3. Pod koniec miesiąca w końcu ruszyła budowa. Obie firmy przeprowadzą także konwersję kontenerowca o ładowności 15 tys. TEU na napęd LNG.
Nowa jednostka, o pojemności 270 000 m3, będzie większa od obecnych Q-Maxów zbudowanych przez Samsung Heavy Industries, których pojemność wynosi 266 000 m3.
Chiny są na dobrej drodze, aby stać się największym krajem importującym LNG na świecie, a niedawny wzrost zapotrzebowania kraju na ten gaz ma kluczowe znaczenie dla transformacji rynków LNG na świecie - zapowiedziało DNV GL w prognozie na rok 2019 dla rynku LNG.
Według danych DNV GL, Chiny sprowadziły 37,8 mln ton LNG w 2017 roku i wzrósł do ponad 54 mln ton w 2018 roku. W świetle kampanii „ochrona błękitnego nieba” w kraju prognozuje się, że popyt na LNG w Chinach będzie nadal wzrastał na wysokim poziomie, a do 2030 roku ma przekroczyć 100 mln ton.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"