PMK
W tym tygodniu do doku stoczni Remontowej wejdzie pierwszy z czterech statków armatora Finnlines. Realizacja całego programu wydłużenia promów klasy Breeze ma zakończyć się w maju 2018 roku.
Przebudowę przejdą promy Finnsky, Finnsun, Finntide i Finnwave, zbudowane w roku 2012. Pierwszym z nich będzie Finntide.
Umowę na przedłużenie promów dla Finnlines Gdańska Stocznia Remontowa podpisała w kwietniu. Do każdego z nich zostanie dołożona wstawka o wadze 1 500 t, która wydłuży je o około 30 m. W umowie stocznia zobowiązała się, że przebudowa każdego promu zajmie mniej niż dwa miesiące.
Dzięki przebudowom promy staną się dużo bardziej ekologiczne i zredukowana zostanie emisja szkodliwych substancji. Koszt wszystkich modernizacji to około 70 mln euro.
To już kolejny projekt stoczni Remontowa dla tego armatora. W Gdańsku znajdował się prom MS Finneagle. Montowane były na nim m.in. nowoczesne skrubery. Przebudowywana została także przestrzeń dla pasażerów. Teraz ta jednostka może zabrać na pokład 800 osób oraz załogę.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"