4 sierpnia br. fińska stocznia Meyer Turku rozpoczęła budowę nowego promu zasilanego paliwem LNG dla estońskiego armatora AS Tallink Groupp.
Statek o pojemności 49,000 GT będzie miał 212 metrów długości i pomieści 2,8 tys pasażerów. Jednostka będzie rozwijała prędkość do 27 węzłów (50 km/h).
Inwestycja będzie kosztowała 230 mln euro. Prom ma być przekazany do użytku w pierwszej połowie 2017 roku.
Prezes stoczni w Turku Jan Meyer zapowiada, że nowy statek pozwoli firmie dostosować się do potrzeb klientów. Ponadto, jest to kolejny krok dla rozwoju technicznego promów zasilanych LNG.
Zamówienie na prom zwiększy wielkość produkcji stoczni Meyer Turku w 2016 roku o 30% w porównaniu do roku 2015.
Tallink w czerwcu podpisał umowę, która gwarantuje firmie pożyczkę na 184 mln euro od Nordea Bank Finland. Suma ta w dużej części pokryje koszt budowy statku. Pożyczka jest zabezpieczona hipoteką na statku oraz gwarancją korporacyjną Tallink Grupp AS.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"