ew
W chińskiej stoczni Yantai CIMC Raffles rozpoczęła się budowa największego na świecie statku ro-ro napędzanego LNG zamówionego przez szwedzkie przedsiębiorstwo żeglugowe Wallenius SOL. Jednostka ma zostać dostarczona w sierpniu 2021 r.
Jak powiedział Ragnar Johansson, prezes Wallenius SOL: "Nowy statek będzie stanowił niezwykle ważną część naszej floty. Jestem bardzo szczęśliwy, że budowa już się rozpoczęła. Stawiamy poprzeczkę wysoko ze względu na to, iż zależy nam na wysokiej niezawodności przy jednoczesnym ograniczeniu negatywnego wpływu na środowisko".
Największy na świecie statek ro-ro zasilany LNG będzie jednocześnie pierwszą tego typu jednostką posiadającą klasę lodową 1A Super.
Została zaprojektowana przez Wallenius Marine we współpracy z Knudem E. Hansenem, aby sprostać trudnym, często typowo arktycznym warunkom w Zatoce Botnickiej. Statek będzie miał długość 242 metrów, szerokość 35,2 metra a jego maksymalna prędkość wyniesie 20 węzłów. W czerwcu ma rozpocząć się budowa siostrzanej jednostki.
W kwietniu 2019 r. Wallenius i Swedish Orient Line (SOL) założyli nowe przedsiębiorstwo żeglugowe transportujące produkty leśne i inne towary w sieci obejmującej Zatokę Botnicką, Morze Bałtyckie i Morze Północne.
Nowy armator, nazwany Wallenius SOL, rozpoczął działalność 12 kwietnia, a jego główna siedziba mieści się w Göteborgu w Szwecji.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"