PMK
Amerykańskie Royal Caribbean Cruises podpisało kontrakt z fińską stocznią Meyer Turku na budowę trzeciego statku wycieczkowego klasy Icon. Jednostka do floty armatora miałaby trafić w 2025 roku. Ma się odznaczać tonażem 200 tys. ton i napędem na gaz LNG.
Dwa siostrzane jednostki statku zostaną dostarczone Royal Caribbean kolejno w 2022 i 2024 roku.
- Cieszymy się mogąc ogłosić zamówienie kolejnego statku klasy Icon, który potwierdza nasze zaangażowanie w czystą energię morską - powiedział Richard Fain, prezes i dyrektor generalny Royal Caribbean Cruises Ltd.
- Zaprojektowaliśmy klasę statków zasilanych skroplonym gazem ziemnym, która wykorzystuje najnowsze, przyjazne dla środowiska technologie. Wierzymy, że innowacyjny przemysł stoczniowy może zmniejszyć nasz ślad węglowy i zwiększyć efektywność energetyczną, aby pomóc w budowaniu czystszej przyszłości - dodał Fain.
Budowa pierwszego statku Icon rozpocznie się w stoczni Meyer Turku wiosną 2020 roku. Royal Caribbean Cruises kontroluje i obsługuje cztery marki - Royal Caribbean International, Celebrity Cruises, Azamara Club Cruises i Silversea Cruises. Jest również 50 procentowym właścicielem joint venture niemieckiej marki TUI Cruises i 49% udziałowcem hiszpańskiej marki Pullmantur Cruceros. Łącznie te marki mają we flocie 60 statków, a dodatkowe 16 jest zamówionych.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"