PMK
Dwie rosyjskie firmy podpisały w czwartek umowę na budowę najpotężniejszego atomowego lodołamacza na świecie, aby pomóc w zwiększeniu wymiany handlowej na północnym szlaku morskim, niezbędnym do zacieśnienia więzi z Azją.
Atomflot, filia rosyjskiej grupy Rosatom i stocznia Zvezda, należąca do konsorcjum kierowanego przez giganta naftowego Rosnieft, powiedziała, że będą współpracować przy budowie lodołamacza Lider.
Prezydent Władimir Putin powiedział, że arktyczne szlaki żeglugowe wzdłuż północnego wybrzeża Rosji mogą rywalizować z Kanałem Sueskim jako skrócony szlak handlowy między Europą a Azją.
Rosatom poinformował, że lodołamacz wyposażony w napęd jądrowy będzie w stanie przebić się przez lód o grubości nawet 4 metrów. Statek o mocy 120 megawatów ma zostać zbudowany w 2027 roku.
Plany rosyjskiego rządu przewidują powstanie Szlaku Morza Północnego, który obcina 4000 mil morskich od południowej alternatywy przez Kanał Sueski, eksportując 80 milionów ton ładunków rocznie do Europy i Azji.
Rosyjskie firmy opracowują projekty trasy transportu m.in. w skroplonego gazu ziemnego, kondensatu gazowego, ropy naftowej, węgla i metali szlachetnych.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"