PMK
Wraz ze wzrostem popularności paliwa LNG pojawia się coraz więcej jednostek do przewozu tego surowca. Jeden z czołowych armatorów gazowców, Teekay LNG Partners, właśnie wzbogacił o kolejny metanowiec do przewozu LNG o nazwie Oak Spirit.
Jednostka wyróżnia się przede wszystkim napędem zasilanym silnikami typu MEGI (gaz/diesel) kontrolowanymi elektronicznie. Oak Spirit będzie pracował dla koncernu energetycznego Cheniere Energy. Będzie przewoził gaz LNG z terminalu w Houston (USA), należącego do tej firmy.
Metanowiec powstał w koreańskiej Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), podobnie jak jego bliźniacza jednostka Creole Spirit, która została zwodowana we wrześniu zeszłego roku.
A w kolejce w DSME czeka siedem metanowców zamówionych przez Teekay LNG Partners. Oddanie następnej z nich - Torben Spirit, może być jednak przesunięte nawet do 10 miesięcy.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"