Paweł Kuś
Rolls-Royce podpisał warty 6,5 mln dolarów kontrakt z turecką stocznią Tersan Shipyard. Brytyjski koncern dostarczy napęd LNG na jeden ze statków do przewozu karmy dla ryb norweskiego armatora NSK Shipping.
Nowa jednostka będzie bardzo podobna, choć trochę większa, niż MS Hoydal – pierwszy na świecie tego typu statek z napędem LNG, który został wybudowany w 2012 roku. 81,5-metrowa jednostka będzie mogła przewieźć 2,7 tys. ton karmy dla ryb.
- NSK Shipping znany jest jako firma promująca nowoczesne technologie, które są przyjazne dla środowiska. To prawdziwy lider w żegludze przybrzeżnej. Tym bardziej się cieszymy ze współpracy z nimi – powiedziała Helge Gjerde, prezes Rolls-Royce Offshore and Merchant Solutions.
Układ napędowy LNG Rolls-Royca składa się z 8-cylindrowego silnika LNG Bergen C26:33, steru marki Promas, dwóch sterów strumieniowych oraz systemu automatyzacji. Silnik brytyjskiego koncernu potrafi także generować energię dla statku za pomocą systemu HSG.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"