5 marca w Stoczni Remontowa Shipbuilding należącej do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding S.A. odbyła się ceremonia położenia stępki pod budowę pierwszego z trzech, nowoczesnego, pasażersko – samochodowego promu zamówionego przez Kanadyjskiego Armatora - największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej i drugiego największego na świecie.
Położenie stępki jest zaraz po tzw. cięciu blach istotnym kamieniem milowym realizacji każdego projektu stoczniowego. Wieńczy on zakończenie obróbki prefabrykacji wstępnej kadłuba i rozpoczyna etap montażu poszczególnych elementów statku w całość. W odróżnieniu od cięcia blach, które jest fizycznym początkiem budowy, dzień położenia stępki jest dniem odniesienia przepisów i konwencji towarzystw klasyfikacyjnych.
W uroczystości otwierającej budowę uczestniczyli przedstawiciele władz BC Ferries z Kanady z Prezesem – panem Mike Corrigan na czele, jak również prezes zarządu Stoczni Remontowa Shipbuilding, pan Andrzej Wojtkiewicz.
Symboliczną srebrną monetę w sekcji dennej kadłuba przyspawał osobiście Wiceprezes Zarządu BC Ferries–
pan Mark Wilson.
Jak podkreśla prezes Andrzej Wojtkiewicz "Jest to szczególny projekt, ponieważ promy będą pierwszymi jednostkami zasilanymi między innymi gazem LNG, co jest specjalnością Stoczni Remontowa Shipbuilding, ale w rejonie Północnej Ameryki stanowi całkowicie nowatorskie rozwiązanie. BC Ferries jest pierwszym armatorem, który zdecydował się zakupić promy z tym systemem napędowym, co jednocześnie otwiera dla nas nowy obszar rynku".
Kontrakt na budowę promów podpisany został pod koniec 2014 roku. Obejmuje on projekt, budowę statków wraz z pełnym wyposażeniem oraz ich dostawę do portu macierzystego. Nowe promy zajmą we flocie Kanadyjskiego armatora miejsce dwóch blisko 50-letnich jednostek, które zostaną wycofane z użytku. Trzeci prom będzie stanowił sezonowe uzupełnienie oraz pełnił rolę promu zapasowego. Budowa pierwszej jednostki ma zostać zakończona w III kwartale 2016 roku.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"