gm24
1 listopada 2019 roku Stocznia Remontowa Shipbuilding S.A. podpisała kontrakt na budowę nowego, w pełni wyposażonego promu klasy „Salish” dla kanadyjskiego armatora BC Ferries. Statek ma być przekazany do eksploatacji w 2021 roku.
Nowy prom klasy „Salish” ma zastąpić jednostkę Mayne Queen i obsługiwać, wspólnie ze statkiem Queen of Cumberland linię Swartz Bay – Southern Gulf Islands w prowincji Kolumbia Brytyjska w zachodniej Kanadzie.
Współpraca Stoczni z kanadyjskim partnerem BC Ferries rozpoczęła się przed pięcioma laty podpisaniem kontraktu na budowę trzech dwustronnych promów pasażersko-samochodowych przekazanych Armatorowi w latach 2016-2017. Statek budowany będzie według tego samego projektu, opracowanego przez należące do Holdingu Remontowa, biuro Remontowa Marine Design & Consulting. Prom będzie mógł zabrać na pokład 150 samochodów osobowych oraz prawie 600 pasażerów. Posiadać będzie silniki Dual Fuel, umożliwiający pracę zarówno w trybie Diesel, jak i LNG. Statek spełniać będzie zarówno wymogi klasyfikatora tj. Lloyd’s Register, pod którego nadzorem zostanie zbudowany oraz agendy rządowej tj. Transport Canada.
Powrót kanadyjskiego Armatora z kolejnym zamówieniem stanowi potwierdzenie, zweryfikowanej w eksploatacji, jakości zbudowanych w naszej Stoczni promów.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"