PMK
RMDC zajęła drugie miejsce w konkursie na wizualizację 3D podczas konferencji programistów Nupas Cadmatic w Pradze.
Nagrodzone nagranie przedstawia projekt RMDC 2990, dwustronnego promu o napędzie LNG mieszczącego 600 pasażerów i 150 samochodów. Trzy jednostki bazujące na tym projekcie są obecnie budowanie w stoczni Remontowa Shipbuilding dla kanadyjskiego armatora BC Ferries.
Będą to pierwsze promy, w składającej się z 36 jednostek flocie, wykorzystujące silniki dual fuel, które umożliwiają pracę zarówno w trybie diesel, jak i LNG.
Salish Orca będzie pierwszym z nich, który zostanie przekazany armatorowi, co nastąpi jeszcze w tym roku. Prom będzie kursował na trasie Comox –Powell. Kolejna jednostka, Salish Eagle będzie oddana pod koniec 2016 r., natomiast w 2017 r. Salish Raven. Obie będą operować na trasie Wschodnich Wysp Gulf.
Wszystkie trzy promy będą mogły jednorazowo zabierać na pokład 600 pasażerów oraz 150 samochodów. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii, nowe promy znacznie zwiększą możliwości transportowe armatora zapewniając równocześnie wysoki stopień bezpieczeństwa pasażerów.
Salish Orca w liczbach
Długość całkowita – 107,20 m
Szerokość maks. – 24,00 m
Wysokość do pokładu głównego – 6,60 m
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"