mk
Wawel, prom typu Ro-Pax, pływający w barwach Polferries, przejdzie remont w Stoczni Nauta. 2 lutego w godzinach wieczornych jednostka została zadokowana w suchym doku SD I.
Stocznia Nauta wykona na jednostce standardowy remont konserwacyjno-dokowy. Wawel ma prawie 164 m długości i 27,6 m szerokości, jednorazowo może zmieścić na pokładzie 1000 pasażerów oraz 310 samochodów osobowych i 50 ciężarowych.
Dla Stoczni Nauta jest to kolejny w ostatnim czasie remont wykonywany na zamówienie Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. W listopadzie w suchym doku SD I remont przeszedł prom Mazovia, zakres prac na tej jednostce obejmował prace konserwacyjno-malarskie na kadłubie, rampach i w zbiornikach, naprawę płetw sterów, prace elektryczne, maszynowe oraz prace w części hotelowej. Co więcej, armatorzy zarówno polscy jak i zagraniczni, coraz częściej powierzają Naucie remonty promów pasażerskich. W ostatnich latach Nauta pracowała m.in. dla takich armatorów promowych jak: TT Line (Peter Pan), Stena Line (Stena Superfast X, Stena Alegra, Stena Baltica), Finnlines, Unity Line (Polonia, Wolin, Gryf) i Polferiies (Mazovia).
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"