Chorwacki tankowiec Verige opuścił Stocznię Remontową Nauta. Jednostka o długości ponad 195 m i szerokości 32 m przeszła swój pierwszy remont w zakresie odnowienia klasy.
W ramach zlecenia wykonane zostały m.in. prace konserwacyjno-malarskie, prace na sterze, śrubie i zaworach. Tankowiec jest klasyfikowany przez towarzystwo Lloyd’s Register of Ships. Jednostka wpisuje się na listę dużych statków odnawianych w stoczni. Niedawno informowaliśmy o zakończeniu remontu Advantage Spring. Tankowiec o długości 274,5 m i szerokości 48 m przeszedł w stoczni standardowy remont konserwacyjno-dokowy, obejmujący demontaż wału i śruby.
Advantage Spring dołączył do grona rekordowych jednostek remontowanych w stoczni Nauta. Najdłuższym statkiem, jaki był dotychczas remontowany w stoczni, był wahadłowy zbiornikowiec MT Grena, należący do norweskiego armatora. Grena (148553 DWT) jest dłuższa od Advantage Spring (156597 DWT) o 2,5 m, jednak biorąc pod uwagę nośność statku, to druga jednostka ma większe możliwości ładunkowe.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"