W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie trwa remont jednostki Sentinel, służącej do przewozu rud metali oraz ładunków płynnych.
Remont statku związany jest z odnowieniem klasy pięcioletniej. Zakres prac obejmuje dokowanie w doku nr 5, wymianę stali w komorach kotwicznych, zbiornikach burtowych, forpiku i siłowni (łącznie około 25 ton), konserwację kadłuba, przegląd uszczelnień wału śrubowego, remont zaworów dennych i burtowych, wymianę rur w siłowni oraz różne prace ślusarskie, maszynowe i elektryczne.
Statek ma 209 m długości i 32 m szerokości, pływa w barwach Lib-Ore Steamship Co. Ze względu na swoje przeznaczenie wyposażony jest w pięć ładowni ze wzmocnionym dnem ora burtowe zbiorniki ładunkowe. Znaczna gęstość przewożonych rud metali powoduje, iż tego typu statki mają stosunkowo dużą nośność DWT, z czego wynika duża różnica zanurzenia między stanem obciążonym i nieobciążonym.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"