Do Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia przypłynął jeziorowiec Polskiej Żeglugi Morskiej – ms Wicko. W doku numer 5 trwa standardowy remont dokowy jednostki.
Zakres prac remontowych na statku obejmuje m.in.: konserwację i malowanie kadłuba oraz sześciu ładowni, przegląd silników elektrycznych, remont uszczelnień wału śrubowego i śruby napędowej, prace na sterze, prace rurarskie i elektryczne oraz czyszczenie zbiorników balastowych. Na statku zostanie wykonana także częścowa wymiana poszycia kadluba z LB.
Wicko został wybudowany w 2010 r. w chińskiej stoczni Mindge Shipyard. Jeziorowiec ma 190 m długości i ponad 23 m szerokości, jest największym statkiem oceanicznym, który miesci się w wąskich kanałach i sluzach prowadzących na Wielkie Jeziora Amerykańskie. Jezioro Wicko, od którego masowiec wziął swoją nazwę, leży w województwie zachodniopomorskim.
PŻM jest ważnym klientem Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia, która regularnie remontuje masowce szczecińskiego armatora. W tym roku stocznia remontowała m.in. jednostki Miedwie, Drawsko i Skawa.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"