W Stoczni Remontowej Nauta trwa remont masowca Alam Pintar. Prace na jednostce o długości prawie 230 m są prowadzone w suchym doku SD I.
Wybudowany w 2005 r. masowiec wymaga drugiego remontu klasowego. Zakres prac na statku obejmuje m.in: prace konserwacyjno-malarskie na kadłubie, przegląd silnika głównego, remont uszczelnień wału śrubowego i śruby napędowej, remont steru, przegląd zbiorników balastowych, prace rurarskie, remont silników elektrycznych oraz drobne prace remontowe. Remont prowadzony jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Lloyd’s Register of Shipping.
Alam Pintar jest jednym z postpanamaxów w flocie Pacific Carriers Limited (PCL) – jednego z największych operatorów masowców na świecie. Od pewego czasu armator rozszerzył zakres działalności o flotę statków serwisowych offshore – PCL jest właścicielem statków AHT (Anchor Handling Tug), PSV (Platform Supply Vessel) i OSV (Offshore Support Vessel).
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"