Pod koniec ubiegłego tygodnia zawinął do Stoczni Marynarki Wojennej S.A. na remont dźwig pływający DP 15 gdańskiego armatora WUŻ Gdańsk. Odnawianie jednostki potrwa 14 dni.
Główny zakres prac obejmuje konserwację, zmycie, HP piaskowanie oraz malowanie kadłuba. Ponadto przewidziane jest mycie i konserwacja łańcuchów kotwicznych i kotwic, prace przy ochronie katodowej kadłuba - wymiana cynków jak również przegląd armatury dennej i burtowej. Oprócz tego wykonane zostaną prace konserwacyjne i przegląd steru strumieniowego, zmycie i malowanie maszynowni dźwigu, drobne prace stalowe na kadłubie. Dźwig ten został wybudowany przez SMW S.A. w Gdyni w roku 1988.
Dodajmy, że dźwigi pływające to specjalistyczne jednostki wyposażone w żuraw zamocowany na stalowym pływającym pontonie. Dźwigi tego typu wykorzystywane są do prac w stoczniach, portach, na otwartym morzu, w miejscach, gdzie praca żurawi stoczniowych lub portowych jest niemożliwa. Mogą mieć swój własny napęd, jednostki bez napędu przemieszczane są przy pomocy holowników lub pchaczy.
Największym pływającym dźwigiem w polsce jest MAJA należaca do Polskiego Ratownictwa Okrętowego o maksymalnym udźwigu 330 ton. DP 15 na haku głównym może unieść maksymalnie 63 tony.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"