jk
2 czerwca w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia S.A., rozpoczął się remont promu „Cracovia” (poprzednio „Drujba”), kupionego przez Polską Żeglugę Bałtycką S.A., od armatora bułgarskiego. Armator od wielu lat prowadzi remonty swoich jednostek w Szczecinie.
Prom ma 180 m długości i 24,3 m szerokości. Po remoncie „Cracovia” będzie mogła zabrać na pokład ok. 124 samochody osobowe i 64 ciężarowe oraz 650 pasażerów. Eksploatowana będzie na linii Świnoujście – Ystad. „Cracovia” będzie trzecim promem PŻB S.A. pływającym na tej linii i dołączy do eksploatowanych obecnie „Mazovii” oraz „Baltivii”. Zakup promu stanowi element szerszej strategii realizowanej przez PŻB, która polega na rozbudowie floty. Największą inwestycją realizowaną w ramach strategii jest budowa zupełnie nowej jednostki, której wykonawcą jest Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A.
Obecnie trwają na „Cracovii” prace wskazane przez klasyfikatora (Polski Rejestr Statków) oraz w strefie przestrzeni publicznej. Prom „Cracovia”, podobnie jak jednostka „Mazovia”, będzie charakteryzować się specjalną grafiką na dziobie. Jednostka jest obecnie zadokowana w doku nr 5, należącym do MSR Gryfia w Szczecinie.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"