PMK
Grupa technologiczna Wartsila i operator holowników PSA Marine osiągnęły przełom w swoim projekcie IntelliTug, który zakłada stworzenie autonomicznego holownika portowego.
Po udanej instalacji unikatowego systemu dynamicznego pozycjonowania na holowniku PSA Polaris, teraz przyszła pora na testy w rzeczywistych warunkach w Porcie Singapur.
Ta faza realizacji projektu, która została zatwierdzona przez Lloyd's Register, podnosi poprzeczkę w zakresie standardów bezpieczeństwa w zakresie automatyzacji i autonomii statków. Projekt Wärtsilä i PSA Marine IntelliTug jest również wspierany przez Zarząd Portu Singapur (MPA).
Nowy system DP, znany również jako system manewrowania joystickiem (JMS), umożliwia łatwiejsze i bardziej intuicyjne sterowanie ruchem holownika. Za naciśnięciem przycisku kierujący holownikiem może „wirtualne kotwiczyć” w celu utrzymania pozycji i / lub utrzymania kursu holownika.
System DP stanowi również podstawową warstwę technologiczną dla projektu IntelliTug, umożliwiając przekazywanie instrukcji nawigacji cyfrowej do systemów napędowych statku.
Wärtsilä i PSA Marine opracowują i testują możliwości inteligentnych statków i realnych ścieżek w celu osiągnięcia bezpiecznych i zrównoważonych autonomicznych operacji. Rozwiązanie może zwiększyć możliwości holowania poprzez samodzielne wykonywanie szeregu rutynowych misji.
- Projekt IntelliTug polega na odkryciu inteligentniejszych, bezpieczniejszych i wydajniejszych sposobów obsługi holowników portowych. Obejmuje technologię skoncentrowaną na człowieku, myślenie projektowe oraz współpracę człowiek-maszyna. Jesteśmy na drodze do przekształcenia dzisiejszych pomysłów w rzeczywistość jutra - powiedział Bernard Wong, szef działu zarządzania flotą w PSA Marine.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"