PMK
Globalny portfel zamówień na kontenerowce wyniósł w listopadzie 368 jednostek (2,8 mln TEU). To o 58 procent gorszy wynik niż w lipcu 2008 roku.
Portfel już od jakiegoś czasu kurczył się z miesiąca na miesiąc. W październiku osiągnął najniższy od 2003 roku poziom 2,6 mln TEU. Obecnie to stanowi raptem 13 proc. obecnej światowej floty kontenerowców.
Największy wpływ na ten wynik był spadek zamówień w koreańskich stoczniach, które wcześniej otrzymywały najwięcej kontraktów na budowę kontenerowców (49 proc.). Hyundai Heavy Industries Co., Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. oraz Samsung Heavy Industries Co. to jedne z największych zakładów stoczniowych na świecie.
Z powodu mniejszej liczby zamówień te zakłady zanotowały 5,8 mld dolarów straty w 2016 roku. Na tak kiepski wynik złożyło się przełożenie zamówień oraz niskie zapotrzebowanie na nowe jednostki i platformy offshore.
Mimo najniższej w historii liczby zamówień w zeszłym roku południowokoreańskie stocznie wciąż wyprzedzają konkurencję. HHI DSME i SHI mogą pochwalić się największym portfelem kontraktów na świecie.
Największym portfelem może pochwalić się DSME, która ma obecnie zamówienia na 118 statków. Drugie miejsce zajmuje HHI z 95 kontraktami, dalej Samsung Heavy Industries 81 kontraktami.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"