ew
Szczeciński port stał się największym w Europie miejscem, gdzie przeładowuje się kamienie. Dotychczas więcej ich było tylko w belgijskiej Antwerpii - informuje radioszczecin.
Co ciekawe, przeładunek kamieni nie należy do najłatwiejszych. Wiąże się to z koniecznością posiadania odpowiedniego sprzętu.
Kamienie do Szczecina przypływają statkami z Indii, Brazylii, Chin, Mozambiku, RPA i Hiszpanii. Największe bloki ważą po 40 ton - mówi Monika Żaboklicka z DB Port Szczecin.
Na taki ładunek należy bardzo uważać. Z ładowni statków jest wyciągany na łańcuchach. Gdyby doszło do jego upuszczenia - mógłby poważnie uszkodzić statek lub nawet spowodować katastrofę wśród ludzi. Dziś w porcie szczecińskim na nabrzeżach jest składowanych ponad 55 tysięcy ton różnego rodzaju kamienia, który później posłuży do wyrobu parapetów, stopni, płyt czy nagrobków.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"