pc
Pontony dystansowe dla Zarządu Portu Gdynia po kapitalnym remoncie. 6 sztuk zostało przekazanych i odebranych przez komisję techniczną ze strony Portu Gdynia.
Zakres prac, który został wykonany na pontonach dystansowych, obejmował naprawę i konserwację części podwodnych oraz zbiorników, wymianę części poszycia konstrukcji pontonów, cynków do ochrony kadłuba oraz odbijaczy i polerów.
Projekt trwał ponad pół roku i zakończył się miesiąc przed czasem. Łącznie wyremontowano 6 pontonów dystansowych. 4 o wymiarach prawie 20 m długości i 5 m szerokości, a pozostałe 2 o wymiarach 30 metrów długości i 5,5 m szerokości.
– Aby przetransportować pontony z Portu Gdynia do stoczni „Szkuner”, dla każdego z osobna musieliśmy zamówić holownik. Współpraca z Zarządem Portu Gdynia była wzorowa – mówi Marcin Ryngwelski, dyrektor stoczni „Szkuner”.
Oprócz remontów i konserwacji statków różnych typów i rozmiarów, „Szkuner” pozyskał kontrakt na kapitalny remont krewetkowca dla armatora z Holandii, który ma zakończyć się do końca tego roku.
– W 2017 roku mamy szansę na budowę holownika z napędem dual fuel oraz 5 krewetkowców dla armatora z Holandii. Rozmowy cały czas trwają. Mimo drobnego kryzysu z nowymi zamówieniami w branży morskiej, jestem dobrej myśli. Zawsze jestem optymistą i wierzę, że 2017 będzie bardzo dobrym rokiem dla całej morskiej branży. Mamy nadzieję, że uda nam się także uczestniczyć w rządowym programie odbudowy żeglugi na Wiśle i Odrze. Nasza stocznia idealnie wpisuję się w budowy i remonty barek, holowników oraz lodołamaczy, które będą w przyszłości pływać po naszych wspaniałych rzekach – mówi Ryngwelski.
Stocznia „Szkuner” należy do grona najbardziej znanych stoczni rybackich i małych jednostek do 40 m.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy