PMK
Trójmiejskie zakłady brały udział w budowie kolejnego kadłuba dla norweskiej stoczni. Stocznie zbudowały dwa duże bloki częściowo wyposażonego kadłuba dla Ronja Ocean - jednostkę do przewozu żywych ryb.
W stworzeniu tej jednostki brały trzy zakłady: firma Montex Shipyard Dębowski Wasiołek, Stocznia Wisła z Gdańska oraz stocznia Crist. Firmy wykonały kolejno: część dziobową ze śródokręciem, nadbudówkę oraz część rufową z szybem maszynowym i kominem.
Wykonane przez Polaków elementy popłyną teraz do norweskiej stoczni Myklebust Verft w Gursken (grupa Kleven). Mają tam przybyć na pokładzie statku Frigga już 22 lipca. Koniec budowy Ronja Ocean jest planowany na marzec przyszłego roku.
Ronja Ocean została zamówiona przez armatora Solvtrans. Jednostka będzie miała ok. 80 metrów długości i pojemność 3200 m3, co pozwoli na raz przewieźć 500 ton żywej ryby. Armator planuje budowę drugiej takiej jednostka, która miałaby być dostarczona we wrześniu 2017 roku. Prawdopodobnie w powstaniu tego statku też wezmą udział polskie zakłady.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"