mk
Mimo trwającego kryzysu na rynku offshore Norwegia jest cały czas bardzo istotnym klientem dla polskiego sektora stoczniowego. Dziesiątki sekcji, kadłubów, częściowo oraz w pełni wyposażonych statków co roku opusza polskie firmy i kieruje się na północ. Targi Nor-Shipping od lat są ważnym miejscem dla Polskich firm i pozwalają na podtrzymywanie biznesowych relacji, znalezienie nowych klientów oraz nawiązanie ciekawych kontaktów. Na tegorocznej edycji Nor-Shipping 2019 można było spotkać kilkunastu polskich wystawców oraz wielu odwiedzających. W naszej relacji wideo prezentujemy wrażenia i opnie przedstawicieli polskich firm obecnych pod Oslo.
GospodarkaMorska.pl|MarinePoland.com jest patronem medialnym tego wydarzenia oraz jest to jedno z ważniejszych miejsc dystrybucji naszego katalogu eksportowego w tym roku.
Nor-shipping to oczywiście nie tylko stoiska wystawowe. Dziesiątki konferencji i seminariów, prezentacji rynkowych nowości i trendów. W tym roku podczas targów można było spotkać ponad 30 branżowych start-upów oraz wydzieloną halę Blue Economy Hal, której powierzchnia w całości poświęcona została ekologii. Tradycyjnie podczas targów wręczono również nagrody Nor-shipping Awards w tym najważniejszą Ship of the Year. W tym roku otrzymał ją statek Color Hybrid, którego częściowo wyposażony kadłub powstał w rodzimej stoczni Crist.
Tradycją są również imprezy towarzyszące targom. W godzinach popołudniowych bulwary w centrum Oslo dosłownie zalewane są tłumami uczestników Nor-Shipping, którzy cementują biznesowe relację podczas wielu spotkań, z których najsłynniejsze to Barbecue organizowane dla 2,5 tysiąca gości w siedzibie norweskiego towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas (DNV GL).
Wsród polskich wystawców można było znaleźć: Stocznia Remontowa Nauta SA, Morska Stocznia Remontowa Gryfia SA, PGZ Stocznia Wojenna, Marine Projects, Bohamet, Grupa Remontowa, PTS Szczecin, Poltramp Yard, w ramach stoiska InterMare South Baltic: Pałasz Marine Projekt, Phoenix, Baltimar, Pres-kol. Kolejna edycja targów za 2 lata.
Austal USA otrzymuje kontrakt o wartości 450 mln dolarów na wsparcie produkcji modułów okrętów podwodnych
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
US Navy podpisuje kontrakt na osiem nowych zbiornikowców typu John Lewis
Wärtsilä i Royal Caribbean podpisują umowę serwisową celem przyspieszenia realizacji zrównoważonego rozwoju
Konosament – rola kapitana w wystawieniu (i zaklauzowaniu) konosamentu