PMK
W stoczni Marine Projects Ltd. zbudowano częściowo wyposażony kadłub statku przeznaczonego do transportu żywych ryb. Konstrukcja opuściła Gdańsk 2 grudnia i między 7-8 grudnia trafi do norweskiej stoczni Larsnes Mek Verksted AS.
Budowany statek to tzw. wellboat (statek do przewozu żywych ryb) o nazwie Ro Server. Jego długość to 82,1 metry, a szerokość 15,5 metrów. Napędza go silnik spalinowo-elektryczny. Zamontowane na nim zbiorniki mają pojemność 3,5 tys. m3.
Unikatową cechą statku są specjalne utwory umieszczone w części dziobowej statku, przypominające wyrzutnie torpedowe. Te otwory służą jednak do pobierania wody dla ryb umieszczonych w zbiornikach.
To nie pierwsza takie zlecenie Marine Projects, która wcześniej wykonała podobny statek dla stoczni Larsnes Mek Verksted AS oraz tego samego armatora – Rostein AS. W 2014 roku gdański zakład przekazał kadłub jednostki Ro Arctic o długości 75 m.
Marine Projects LTD. to prywatna stocznia, założona w 1989 roku. Wśród swoich klientów ma firmy z Niemiec, Holandii i Norwegii. Firma zatrudnia od 400 do 500 pracowników.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"