PMK
Stocznia Rauma Marine Constructions z Finlandii przeprowadziła ceremonię położenia stępki pod jednostkę Aurory Botnia, nowego promu samochodowego i pasażerskiego budowanego dla konsorcjum fińsko-szwedzkiego Kvarken Link.
Pierwszy blok nowego statku o wadze około 210 ton został umieszczony w suchym doku stoczni Rauma 13 lutego 2020 r.
Nowy statek, który ma zostać dostarczony wiosną 2021 roku, będzie obsługiwany przez firmę żeglugową Wasaline pod fińską banderą.
Prom RoPax został zamówiony przez Kvarken Link, spółkę należącą do miasta Vaasa i gminy Umeå. Statek pomieści 800 pasażerów i będzie miał ładowność 1500 metrów pasa dla ładunku.
Aurora Botnia zastąpi jednostkę Wasa Express, która teraz działa na trasie między Vaasa i Umeå.
Budowa statku rozpoczęła się we wrześniu 2019 roku, a kolejnym kamieniem milowym będzie wodowanie jednostki jesienią tego roku. Wartość projektu stoczniowego szacuje się na około 120 mln EUR (130,3 mln USD).
Nowy prom będzie pierwszym promem RoPax z notacją klasy Clean Design. Statek będzie miał hybrydowy system wytwarzania energii, a także elektryczny układ napędowy rzadko używany w promach samochodowych i pasażerskich.
Cztery główne silniki dostarczane przez Wärtsilä będą pracowały zarówno na skroplonym gazie ziemnym, jak i skroplonym biogazie. Dzięki tej technologii, według Kvarken Link, mocno zmniejszą się emisje w regionie Kvarken w Zatoce Botnickiej.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"