PMK
Po wydokowaniu Podlasia, do suchego doku SD I trafił statek do przewozu drewna – Point Lisas Pearl. Stocznia Nauta wykona na jednostce remont dokowo-konserwacyjny.
Statek został wybudowany w 1984 r. w japońskiej stoczni Sanoyas Shipbuilding Corporation, ma 187,5 m długości i ponad 29 m szerokości. Elementem charakterystycznym statków do przewozu drewna są duże luki i odpowiednio zaprojektowane ładownie oraz wzmocniony pokład górny, który pozwala przewozić ładunki również na pokładzie.
Remont prowadzony jest na zlecenie firmy SMT Ship Management & Transport Limited, która jest częścią grupy SMT Shipping. Stocznia Nauta miała już okazję współpracować z SMT – we wrześniu ubiegłego roku Nauta wykonała remont klasowy masowca Bahamas Pearl. Flota armatora składa się z 37 statków, głównie masowców, statków samowyładowczych i cementowców Ciekawostką jest fakt, iż w październiku 2015 r. do floty armatora dołączył masowiec o nazwie Poland Pearl.
Stocznia Nauta, należąca do grupy MARS Shipyards & Offshore, łączy wieloletnią tradycję okrętową z nowoczesnymi technologiami. Należy do zakładów o bardzo szerokim wachlarzu usług. Oprócz standardowych remontów wykonuje także skomplikowane konwersje i przebudowy, a także wyposażają statki obsługujące sektor offshore. Zwiększony potencjał dokowy i produkcyjny pozwala Naucie nawet największe jednostki wpływające na Bałtyk.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"