Patrycja Cybulska
Piękna, nowoczesna i bardzo luksusowa. Tak wygląda Athena – pierwszy jacht z serii Sunreef Supreme 68 Power, stworzony przez gdańską stocznię Sunreef Yachts. W tym roku ten model został nagrodzony statuetką World Yacht Trophies na festiwalu jachtowym w Cannes (Cannes Yachting Festival) za aranżację wnętrz.
Ten jacht zawiera przede wszystkim dużą kabinę właścicielską, poza tym dwie kabiny gościnne oraz jedną kabinę VIP-owską. Do tego w lewym pływaku znajdują się w pełni wyposażona kuchnia oraz kwatera załogi – mówi Artur Połoczański, specjalista ds. PR i Marketingu w Sunreef Yachts.
Jednostka ma 20,45 m długości, 10,51 m szerokości oraz 1,85 m zanurzenia. Wyposażona jest w dwa silniki o mocy 800 KM. Pojemność zbiorników paliwa to 7 000 l. Jacht jest kontynuacją wizji Sunreef Supreme, skupiającej się na innowacyjnych rozwiązaniach oraz komforcie na pokładzie. Athena wyposażona jest ponadto w napęd VOLVO IPS 1050, który pozwala na niezwykłą łatwość manewrowania.
Podróż jak w bajce
Sunreef Supreme 68 Athena to prywatny superjacht z przestrzenią życiową wynoszącą ponad 300 m2. Jej architektura i pomysł nadbudowy pozwoliły na uzyskanie pokładu słonecznego oraz olbrzymiego salonu. Od podłogi do sufitu otoczony jest on przeszkleniami, a rozkładane drzwi jeszcze powiększają tę ogromną przestrzeń.
Wnętrze jachtu zostało zaprojektowane zgodnie z oczekiwaniami właściciela. Razem z architektami firmy uczestniczył w planowaniu kabin i wykończeń. I tak jest w przypadku każdego nowo powstającego modelu tej jednostki. A zatem w salonie przeplatają się akcenty lśniącej bieli, jasnego dębu oraz wytłaczanej skóry. Na podłodze leży dywan, wykonany przez stoczniowy warsztat, a wygodne sofy umieszczone są naprzeciwko 65'' telewizora. Dodatkowo, w salonie znajduje się także pokryty onyksem podświetlany bar.
Widok z kabiny właścicielskiej zapiera dech w piersiach. Wyposażona jest w wygodne łóżko, obszerną łazienkę oraz bezpośrednio połączona z tarasem z materacami i jacuzzi.
W dziobowej części lewego kadłuba jachtu znajduje się luksusowa kabina dla gości z obszerną łazienką. Podobnie jest w prawym kadłubie. Tam dodatkowo umiejscowiona została także kabina VIP z garderobą, sofą i wygodnym łóżkiem.
W kuchni, oprócz sprzętu umożliwiającego przygotowanie nawet najbardziej wykwintnych posiłków, znajduje się również winda do serwowania posiłków, zarówno na poziomie salonu, jak i górnego pokładu.
Na pokładzie słonecznym jednostki zamontowano zraszacze mgiełkowe, bar, grill i duży stół.
Innowacyjne rozwiązania
Elementem wyróżniającym ten jacht jest zewnętrzny garaż rufowy, w którym bez problemu zmieszczą się ponton o długości 5 m, skuter wodny i sprzęt do nurkowania. To pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie, zastosowane w jednostce tego rozmiaru. Po rozłożeniu klapa garażowa zamienia się w platformę relaksacyjną, umożliwiającą łatwiejszy dostęp do wody podczas uprawiania sportów wodnych. Takie rozwiązanie występuje we wszystkich jachtach z serii Sunreef Supreme 68.
To model dedykowany miłośnikom wypoczynku oraz sportów wodnych. Doskonałe miejsce dla osób, które kładą nacisk na przestrzeń oraz traktują jacht jak drugi dom – mówi Połoczański.
Sunreef Supreme 68 powstaje od pół roku do siedmiu miesięcy, w zależności od wybranych przez właściciela rozwiązań. Cena takiego jachtu sięga od 3 mln euro w górę.
Popularność modelu Sunreef Supreme 68 rośnie w niesamowitym tempie. Od momentu jego premiery w Singapurze w kwietniu tego roku, zamówienia do stoczni Sunreef Yachts spływają praktycznie z całego świata: z Europy, Bliskiego Wschodu, Dalekiego Wschodu, Afryki i Polski.
Sunreef Supreme 68 – wyzwanie rzucone światowym producentom luksusowych jachtów.
Brytyjska minister obrony otwiera zakład okrętów podwodnych Babcock w Plymouth
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
US Navy podpisuje kontrakt na osiem nowych zbiornikowców typu John Lewis
Wärtsilä i Royal Caribbean podpisują umowę serwisową celem przyspieszenia realizacji zrównoważonego rozwoju
Konosament – rola kapitana w wystawieniu (i zaklauzowaniu) konosamentu
W stoczni Fincantieri odbyły się trzy ważne wydarzenia w związku z budową statków dla MSC