PMK
Pocięto blachy pod nowy hybrydowy statek dla armatora United European Car Carriers’ (UECC). Ceremonia odbyła się 8 stycznia w japońskiej stoczni Jiangnan Shipyard w Szanghaju.
- Nie mam wątpliwości, że ten dzień (8 stycznia) będzie postrzegany jako ważny kamień milowy w historii naszego firmy - powiedział w czasie ceremonii Glenn Edvardsen, prezes UECC.
- Dlatego czuję się szczególnie uprzywilejowany, aby… być świadkiem historycznej inauguracji prac nad naszym pierwszym z trzech samochodowców z napędem hybrydowym zasilanym LNG oraz akumulatorami hybrydowymi - dodał.
- Ten pierwszy na świecie dwupaliwowy oraz zasilany bateryjnie samochodowiec może spełnić szereg wymagań, jednocześnie osiągając wyjątkowo niskie emisje - wyjaśnił Huang Wenfei, prezes stoczni Jiangnan.
UECC, należąca wspólnie do Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) i Wallenius Lines, zamówiła w 2019 roku trzy samochodowce nowej generacji od China Ship Building Trading i Jiangnan Shipyard Group.
Nowe jednostki o długości 169 metrów mają być dostarczane od lipca 2021 roku.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"