pc
Po kilkunastu latach przerwy, pociągi znów w szczecińskiej stoczni. Pierwszy skład ma wjechać na teren Szczecińskiego Parku Przemysłowego już jesienią – poinformował Radio Szczecin Andrzej Strzeboński, prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Obecnie trwa przyłączanie stoczniowej magistrali do linii kolejowych.
– Bo ona została wykonana w środku stoczni. A zapomniano, że parę kilometrów trzeba, żeby włączyć tę bocznicę do Polskich Linii Kolejowych. My ten proces podjęliśmy. Przejście przez ulicę Nocznickiego zostało wykonane, to zrobiło miasto. Dalej przez Grabowo i włączenie nas na nowo do Polskich Linii Kolejowych realizuje właśnie PLK – tłumaczył Radiu Szczecin Andrzej Strzeboński, prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego.
Bocznica kolejowa na terenie stoczni została wyremontowana w 2015 r. Następnie wymieniono skrzyżowania kolejowe z linią tramwajową. Ostatni etap to wspomniane połączenie stoczni z PLK. Dzięki niemu dostawy na teren SPP będą mogły odbywać się jednocześnie drogą wodną oraz lądową. To właśnie koleją w czasach świetności stoczni dostarczano do niej blachy do budowy statków.
Odtworzenie linii kolejowej do SPP sfinansowano ze środków unijnych, budżetu Szczecina oraz PLK.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"