PMK
Klasa energetyczna A+ to najwyższy wskaźnik efektywności energetycznej statku. Taką etykietę po raz pierwszy w Polsce otrzymała jednostka Bow Fagus, która przeszła modernizację w stoczni Remontowa SA w Gdańsku.
Chemikaliowiec, należący do norweskiego armatora Odfjell, wcześniej odznaczał się zaledwie klasą energetyczną D+. To trzecia jednostka tego przewoźnika, która została dostosowana do klasy A+.
Dzięki modernizacjom w polskiej stoczni Bow Fagus obniżył spalanie paliwa i emisję zanieczyszczeń aż o 20 proc. To oznacza, że statek ma obecnie efektywność podobną do obecnie budowanych ekojednostek. Oprócz modernizacji energetycznej Bow Fagus przeszedł także prace remontowe i konserwacyjne, w tym: przegląd silników, kotłów, prądnicy, armatury wymianę orurowania, malowanie kadłuba.
Bow Fagus został zbudowany w 1995 roku w stoczni Floro. Jednostka ma 183 metry długości, 32 metry szerokości, a jego zanurzenie wnosi 10,7 metra. Statek może się także pochwalić nośnością 37,4 tys. ton.
To nie był pierwszy kontrakt Remontowej na modernizację energetyczną statku. Podobne remonty przechodziły tam promy armatorów Stena Line czy Finnlines.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"