Bilfinger Mars Offshore zakończył pierwszy załadunek platform pośrednich na morską farmę wiatrową u wybrzeży Wielkiej Brytanii. Specjalna barka wyruszy z czterema platformami na pokładzie. Do transportu TP (ang. transition pieces) przewidziano trzy barki przygotowane specjalnie do tego typu transportów (wymiary 100x32 m).
To pierwsza taka operacja w zakładzie Bilfinger Mars Offshore. Trzy z czterech platform pośrednich przewidzianych do transportu są już posadowione na barce „Wismar”. Transport ze względu na to, że musi odbywać się przy świetle dziennym został zaplanowany na sobotę, ok. południa.
Do operacji załadunku niezbędna była 120-m suwnica - za jej pomocą TP są unoszone, pionowanie, przenoszone, a na końcu stawiane na barkę. Pod samą suwnicą konstrukcje są dowożone na specjalnych platformach jezdnych SPMT. Do wspomagania załadunku konstrukcji wykorzystywany jest także mobilny dźwig z koszem. Służy do wyniesienia ekipy montującej trawerse do platformy.
Waga jednej platformy pośredniej wynosi 344 tony. Będą transportowane w pozycji pionowej (każda ma wysokość powyżej 22 m). Barka wyposażona jest w specjalnie przygotowane "pierścienie", na których TP są usadawiane, a wykwalifikowana grupa monterów przymocowuje do nich TP śrubami i specjalnymi zapięciami, bez konieczności spawania.
Ze Szczecina transport popłynie do Wielkiej Brytanii, do Great Yarmousth (po drodze, w porcie pośrednim w Nordenham na barkę załadowane zostaną dodatkowo cztery monopale). Przy sprzyjających warunkach pogodowych na miejscu docelowym powinny być za 5-6 dni
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy