Paweł Kuś
Europejski armator ro-ro, United European Car Carriers (UECC), zwodował nowy statek dual-fuel z napędem LNG o nazwie TBN Auto Eco. To pierwsza taka jednostka na świecie do przewozu samochodów osobowych i ciężarowych.
Teraz statek przejdzie próby morskie i gazowe. W ich czasie sprawdzone będzie działanie napędu dual-fuel oraz samego napędu LNG. TBN Auto Eco został zbudowany w chińskiej stoczni Nacks. Jego konstrukcja trwała od marca 2014 roku.
Jednostka trafi w ręce armatora 29 września tego roku, a kolejny podobny statek ma zostać ukończony w drugiej połowie 2016 roku.
TBN Auto Eco może pochwalić się długością 181 metrów i szerokością 30 metrów oraz klasą ie 1A super. Pomieści się na niej 3,8 tys. samochodów, które będą przewożone głównie po Bałtyku i Morzu Północnym.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"