Pierwsze na świecie masowce typu handysize napędzane systemem dual-fuel powstają przy współpracy Deltamarin i ESL Shipping. Część wyposażenia dostarczy MacGregor, firma wchodząca w skład międzynarodowego przedsiębiorstwa Cargotec.
MacGregor poinformował, że wyposaży dostarczy istotne elementy do dwóch nowych masowców (25,600 dwt), wykorzystujących do zasilania systemem dual-fuell. Statki powstają dla fińskiego właściciela ESL Shipping. Jednostki wyznaczają nowe standardy wydajności i efektywności środowiskowej w zakresie wykorzystywania napędu LNG.
MacGregor dostarczy do każdego statku m.in. trzy K3030-4 mechaniczne żurawie ciężarowe o obciążeniu roboczym 30 ton w zasięgu 30 m, pokrywy włazów, urządzenia pokładowe.
160-metrowe statki są budowane według B.Delta 26LNG-projektu opracowanego w ścisłej współpracy między Deltamarin i ESL. Pierwszy statek zostanie oddany do użytku pod koniec 2017 roku, a drugi na początku roku 2018. Będą one wykorzystywana przede wszystkim do przewozu surowców dla przemysłu hutniczego i energetycznego w Zatoce Botnickiej i Morza Bałtyckiego.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"