PMK
Najnowszy wycieczkowiec armatora Carnival Cruise Line został zwodowany 24 stycznia w fińskiej stoczni Meyer Turku.
Jednostka o nazwie Mardi Gras miała pierwotnie zostać dostarczona w sierpniu 2020 roku i będzie największym wycieczkowcem napędzanym LNG zbudowanym na rynek Północnej Ameryki.
Według Ben Clementa, starszego wiceprezesa Carnival Cruise Line, zmiana terminu dostawy była konieczna, aby mieć pewność, że wszystkie systemy, funkcje i technologia statku będą w pełni sprawne.
Nazwa nowej jednostki klasy XL jest identyczna z pierwszym statkiem we flocie Carnival Cruise Line.
- Nasz pierwszy statek Mardi Gras był historyczny, wprowadził zupełnie inny styl i komfort podróżowania dla gości. Według nas nadanie nowej jednostce tej samej nazwy jest najlepszym sposobem, aby oddać hołd prawie 50-letniej historii firmy - komentuje Christine Duffy, prezes Carnival Cruise Line.
Wycieczkowiec będzie miał długość 337 metrów i szerokość 42 metrów. Ceremonia cięcia blach dla nowego statku odbyła się w listopadzie 2018 roku. Budowa drugiego wycieczkowca klasy XL dla Carnival Cruise Line ma rozpocząć się w 2020 r.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"