pc
Nowy projekt holenderskiej stoczni Veka Group. Tym razem to pierwsze na świecie hybrydowe trimarany. Dwie jednostki powstają na zamówienie duńskiej firmy World Marine Offshore.
Statki będą wykorzystywane do przewozu personelu oraz ładunków na morskie farmy wiatrowe. Trimarany o długości 33 m zostaną wyposażone w pięć dysz wodnych. Trzy z nich będą działały wspólnie z silnikiem diesla. Pozostałe dwie zewnętrzne dysze będą napędzane przez magnetyczne generatory. Na pokładzie zainstalowane zostaną również ładowane przez generator baterie, które będą mogły uruchamiać zewnętrzne dysze. Wystarczy to na około godzinny rejs.
Trzeci dziób jednostki ma zapewnić komfort i dodatkową stabilność podczas rejsu. Stabilizatory zostaną wmontowane w kadłub.
Oba trimarany będą mogły przewozić 24 pasażerów oraz 20 t ładunków. Dla załogi zaprojektowano sześć kabin.
Jednostki mają umożliwić żeglugę przez całą dobę. Ich dostawa planowana jest na III kwartał 2017 r.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"