PMK
Półtora roku po podpisaniu kontraktu zakończyła się pierwsza w Europie konwersja pogłębiarki na silnik dual-fual zasilany po części LNG. Chodzi o jednostkę Samuel de Champlain należącą do Dragages-Ports.
Damen dostarczył pełną obsługę budowy i wyposażenia statku obejmującą inżynierię, zaopatrzenie i wsparcie. Główna zmiana to instalacja generatorów, przerobienie napędu na model dwupaliwowy i instalacja pokładowych magazynów LNG. Projekt był złożony i nie pozbawiony wyzwań. Decyzja o zmianie producenta silnika po rozpoczęciu projektu wymagała nowego podejścia do jego integracji, a połączenie wszystkich głównych systemów z nową instalacją napędową oraz rozległe prace rurownicze wymagały skrupulatnego planowania i starannego wykonania.
- Konwersja Samuel de Champlain była przedmiotem dużego zainteresowania w branży pogłębiania i ogólnie w przemyśle morskim - powiedział Fabien Guillemot, dyrektor handlowy w Damen Shiprepair Dunkerque.
- Napęd LNG nie jest nowością, ale to przełomowe przekształcenie pogłębiarki otwiera nowe możliwości dla wszystkich członków branży. W związku z tym, że przepisy dotyczące ochrony środowiska będą coraz bardziej rygorystyczne, sukces tego projektu jest dowodem dla właścicieli statków eksploatujących wody przybrzeżne i obszary kontroli emisji, że istnieje alternatywa dla złomowania starych statków i budowy nowych – dodał.
Po oddaniu do użytku Samuel de Champlain powróci do swoich regularnych obowiązków związanych z pogłębianiem rzek Loary i Sekwany.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"