ew
Należący do TT-Line prom Peter Pan powrócił już na trasę po operacji wydłużenia. Zadowoleni mogą być podróżni oraz klienci frachtowi z Polski. Jednostka będzie teraz obsługiwała również połączenia ze Świnoujścia.
Peter Pan jeszcze do niedawna służył przede wszystkim do obsługi połączeń pomiędzy Niemcami a Szwecją. Teraz niemiecki armator oddelegował ten prom również do obsługi połączenia z Polski. Popularną jednostkę już w czerwcu będzie można spotkać na trasie Świnoujście-Trelleborg, gdzie służyć będzie wraz z dwiema już znanymi z obsługi tego połączenia jednostkami Nils Dacke oraz Robin Hood. Ale już od września – zgodnie z zapewnieniami armatora – prom ten ma na stałe zagościć na linii z Polski.
Pojawienie się promu Peter Pan na trasie ze Świnoujścia jest tym bardziej elektryzujące, że wrócił on właśnie do działalności operacyjnej po trwającej kilka miesięcy przerwie związanej z przebudową. Jednostka została wydłużona o 30 metrów i ma obecnie aż 220 metrów długości. Dzięki temu zabiegowi jego linia ładunkowa wzrosła o ok. 25 procent – do 3 tysięcy metrów.
W trakcie przebudowy zadbano również o dalszą redukcję wpływu promu na środowisko. Wszystko za sprawą optymalizacji kształtu kadłuba. Już samo wydłużenie statku spowodowało oczywiście, że ograniczony został poziom emisji szkodliwych związków w przeliczeniu na transportowaną jednostkę ładunkową. Warto nadmienić, że jeszcze przed ostatnią modernizacją Peter Pan miał status statku ekologicznego - w ubiegłym roku zostały na nim zainstalowane cztery płuczki spalin.
Peter Pan jest promem klasy premium (Robin Hood oraz Nils Dacke mają status promów Comfort). Co to oznacza? Jak informuje TT-Line, klasa premium, którą reprezentuje zbudowany w 2001 r. prom oznacza wyższy standard oraz rozległy zakres usług. Jak przypomniała Aneta Wencel z TT-Line, na pokładzie jest ponad 200 kabin pasażerskich różnych kategorii, w tym ekskluzywne, mające 34 metry kwadratowe kabiny typu Panorama Suite. W trakcie 6-godzinnego rejsu na trasie Świnoujście-Trelleborg goście mają do swojej dyspozycji: restauracje, strefy SPA z siłownią, strefy relaksu, a rodziny z dziećmi mogą korzystać ze strefy zabaw.
Firma TT-Line to niemiecki przewoźnik, który realizuje rejsy na Morzu Bałtyckim. Przedsiębiorstwo z siedzibą w Lubece łączy Niemcy i Polskę ze Szwecją. Z naszego kraju rejsy odbywają się ze Świnoujścia. W swojej flocie TT-Line posiada obecnie sześć nowoczesnych jednostek.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"