PMK
Fregata rakietowa INS Betwa, która przewróciła się dwa miesiące temu na burtę podczas wydokowania, została już postawiona na nogi.
Przypomnijmy, że do tragicznego zdarzenia doszło w bombajskiej stoczni na początku grudnia. Po kilkugodzinnych poszukiwaniach odnaleziono ciała dwóch marynarzy. Czternastu zostało rannych.
Do zdarzenia doszło podczas wypełniana wodą suchego doku, w którym znajdowała się fregata. Okręt przechylił się na lewą burtę i osiadł na dnie. Prawdopodobną przyczyną wypadku były wadliwe kilbloki (podpory stępkowe), na których osadzany jest statek. Marynarka wszczęła śledztwo w tej sprawie.
Ponowne wodowanie INS Betwa miało być jednym z ostatnich etapów zapoczątkowanego w październiku przeglądu remontowego. Okręt miał wyjść w morze, aby zapoczątkować serię testów, które miały ocenić jakość przeprowadzonych napraw i przygotować jednostkę do służby.
INS Betwa jest jedną z 3 fregat rakietowych typu Brahmaputra. Okręt przyjęto do służby w 2004 r.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"