mk
W sobotę, 25 marca, firma General Dynamics NASSCO zwodowała 185,9-metrowy Palmetto State - ostatni statek z ośmiu tankowców klasy ECO.
NASSCO podpisało kontrakt na budowę jednostek w 2013 r. z dwiema firmami: American Oil Tankers i SEA-Vista LLC. Umowa przewidywała zaprojektowanie i budowę łącznie osiem tankowców o nośności 50 tys. ton, przystosowanych do konwersji produktów LNG, które pomieszczą 330 000 baryłek każdy. Siedem z ośmiu statków zostało już dostarczonych do klientów. Dostawa Palmetto State planowana jest tego lata.
Dzięki koncepcji ECO, tankowce oferują 33-procentowy wzrost efektywności zużycia paliwa i czystszy transport. Statki będą operować między portami Stanów Zjednoczonych.
Stocznia NASSCO zlokalizowana jest na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. Oferuje projektowanie, budowę i remont statków handlowych. W ciągu ostatniej dekady NASSCO dostarczyła swoim klientom 29 oceanicznych jednostek - w tym pierwsze na świecie konterowce LNG. W ciągu ostatnich dwóch lat NASSCO przetworzyła ponad 120 000 ton stali.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"